Home Osobní rozvoj Srážka s blbcem: Úředníček
Srážka s blbcem: Úředníček

Srážka s blbcem: Úředníček

90
0

Asi jsme to zažili každý. Jdeme na úřad, protože potřebujeme něco urgentně zařídit a za překážkou sedí otrávený úředník s protáhlým obličejem. Neřekne nám ani dobrý den a je hned ze startu nesmírně nepříjemný, dělá, že ho hrozně otravujeme a velmi neochotně vyřizuje naši žádost.

Můžeme se naštvat, oplatit mu stejnou mincí a být na něho nepříjemní dvakrát tolik. Jenže co se stane? Ve většině případů nám úředník naši žádost nevyřídí a nebo ji někam založí, a to obzvlášť, když je urgentní. Odvětí, že na to má ze zákona 30 dní a… DALŠÍ!

Co tedy dělat, když vzájemná nevraživost nepomáhá? Naopak celou situaci ještě zhorší?

Mentalita vítěze

Zkuste změnit přístup a jít na úřad s mentalitou vítěze! Že nevíte, co to znamená? Vítěz soustřeďuje své myšlenky na úspěch, soustředí se na to, že všechno se vyřídí v jeho spokojenost a pán za přepážkou jeho žádost vyřídí ještě s radostí!

Protože co se stane, když budete myslet na to, ještě než tam dorazíte, že tam bude hodně lidí, budete čekat strašlivě dlouho, než se dostanete na řadu a úředník bude zase na vás  příjemný jako trn v zadku? To je jasné! Bude tam neskutečně moc lidí, budete nesmírně dlouho čekat než se dostanete na řadu a úředník za přepážkou bude na vás příjemný jako trn v zadku! Přitahujeme si to, na co myslíme.

Pochvala rozjasní den

Musím upozornit, že se nejedná o žádné pochlebování, nýbrž upřímná pochvala za hezký outfit, dobrou práci, hezký účes, či za pěkně upravené nehty. Pochvala musí být hlavně upřímná! Když to druhý opravdu nečeká, pochvala velmi potěší. Potěší jak druhou stranu, tak vás. Protože se jedná o určitou formu dobrého skutku a nic vás to nestojí. Máte ze sebe dobrý pocit a navíc zlepšíte den někomu druhému.

Soucítění

Nesmíme zapomenout, že člověk nemá blbý den jen tak pro nic za nic. Vždy jej něco tíží, ať už je to šéf, partner, nebo naštvaný zákazník. Každý má ve svém životě nějakého kritika a jen málo lidí dokáže kritiku unést a nebrat si ji osobně. Většina lidí se kritikou užírá, myslí na ni celé dny a podle toho se taky chová.

Proto buďme nad věcí a mějme s ostatními slitování. Jsme jen lidi. Je běžné, že máme spoustu starostí. To, že se k nám někdo chová nepěkně, nemá s námi nic společného! Takže si to rozhodně neberme osobně! Ten člověk se jen ještě nenaučil, jak své problémy ventilovat jinak. Každý člověk na této planetě je na jiném stupni osobního rozvoje, takže za to v podstatě nemůže.

Takže suma sumárum je to na nás – ukažme, že my jsme ti moudřejší, máme ten nadhled, tiše souciťme s člověkem, který je na nás nepříjemný a bavme se s ním normálně, jako by nepříjemný vůbec nebyl. Co se stane? Úředník za přepážkou úplně změní přístup a váš klid jej úplně vyvede z míry.

Z vlastní zkušenosti mohu říci, že negativita plodí pouze další negativitu. Když zvolíte jiný přístup a negativitu „obejmete“ pozitivitou, uleví se nejen úředníkovi, ale i vám.

[kopa_block_quote class=“e.g. kopa-blockquote-1, kopa-blockquote-2″]„Miluj mě, když si to nejméně zasloužím, protože tehdy to nejvíce potřebuji.Čínské přísloví[/kopa_block_quote]

Pro další díl seriálu Srážka s blbcem, klikněte zde.

 

Jana Czerneková

NEWSLETTER

Zajímá Vás osobní rozvoj? 

O inspirativních článcích Vás můžeme informovat prostřednictvím našeho newsletteru. Stačí zadat Vaši emailovou adresu níže.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů na našich stránkách. Vaše emailová adresa je u nás v bezpečí a používáme ji výhradně k rozesílce tohoto zpravodaje! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.