Home Podnikatelský rozvoj Lidské zdroje a rozvoj dovedností 11 tipů, jak přestat odkládat povinnosti
11 tipů, jak přestat odkládat povinnosti

11 tipů, jak přestat odkládat povinnosti

1.75K
1

Nejsem líný(á), jen vše odkládám. Poznáváte se? Jak přestat odkládat důležité věci?

Chtěli byste být úspěšní a známí, ale místo akce jen sedíte u počítače a sledujete rozhovory s vlivnými lidmi? Rádi byste se stali podnikatelem nebo měli práci snů, ale místo toho chodíte do práce, kterou nemáte rádi? Sedíte u článků na internetu nebo u nich i pravidelně jíte? Máte pocit, že v práci nestíháte a nemáte chuť už nic řešit? Ačkoliv můžete mít pocit, že se proti Vám spikl celý svět, vypadá to, že také patříte do skupiny lidí, kteří propadli vnitřní lenosti a odkládají nebo se vyhýbají svým povinnostem, i když teoreticky víte všechno, co potřebujete.

Máte také tyto znaky?

Pokud na Vás sedí jeden nebo víc z níže uvedených bodů, pak byste na sobě měli zapracovat a zlepšit svůj pracovní či osobní život.

  • Trávíte v práci dohromady 2 hodiny sledováním internetu na počítači či mobilu
  • Nestíháte termíny
  • Máte stále stejné nebo zvyšující se množství nesplněných úkolů
  • Jste ve stresu a nestíháte, ale mzda je stále stejná nebo nižší
  • Víte o teorii, ale ve skutečnosti jste se jí nikdy neřídili
  • Pohybujete se ve společnosti lidí, kteří si stěžují, jak moc toho mají
  • Jíte a pijete nepravidelně, na jídlo se nesoustředíte, o kvalitě neuvažujete
  • Děláte práci jen proto, abyste si mohli domů odnést výplatu
  • Jste obézní nebo nespokojení se svým tělem
  • Máte nepříjemný pocit, že Vám zavolá šéf nebo nepříjemný zákazník
  • Převládá u Vás negativní myšlení a máte pocit, že Vám okolí ubližuje

Všechny tyto situace mohou být vyústěním drobných zlozvyků, a pocitu že neděláte to, co byste měli. Pojďme se podívat, jak by se to dalo změnit a jak byste mohli přestat odkládat důležité věci, které vás mohou posunout ve vašem růstu zase o kus dál.

 

Tipy, jak se zbavit negativního dopadu na náš život 

  1. Je potřeba si přiznat, že lenochodem jste. Pokud to chcete změnit, jste na dobré cestě. Pokud jím chcete být i nadále, je to Vaše volba a tento článek můžete zavřít – je pro Vás k ničemu.
  2. Pokud opravdu chcete v něčem změnit své chování, začněte krok po kroku. Prvním z nich je: Naučte se používat poznámky a upomínky. Na úkoly, které mají termíny, si vytvořte upomínku. Když zazvoní, věnujte se jí. Pokud to ihned nejde, upomínku přesuňte na nejbližší možný termín. Měli byste tak předejít „průšvihům“ v práci, podnikání, případně i v rodině.
  3. Soustřeďte se vždy pouze na jednu činnost. Nedělejte při plnění úkolů nic jiného.
  4. Místo brouzdání po internetu nebo na sociálních sítích raději začněte věnovat pozornost tomu, co a kdy jíte a pijete. Když si spustíte prohlížeč, vzpomeňte si na jídlo a raději si dejte něco zdravého. Berte si s sebou do práce svačiny, snídejte i obědvejte plnohodnotně. U jídla se soustřeďte opravdu na jídlo.
  5. Pravidelně pijte a choďte na WC. Podle statistik v ČR pitný režim nedodržuje 79% lidí.
  6. Pokud jste ve stresu, schválně se zastavte. Můžete se prodýchat nebo se projít alespoň na chodbu. Procházka Vám pomůže zejména při sedavém zaměstnání.
  7. Naplánujte si na den méně úkolů a na každém pracujte stoprocentně, klidně i delší dobu. Věnujte se detailům.
  8. Jestli máte v úkolech zmatek, začněte prostě prvním nejlehčím ze všech. Dostanete se tak do psychické pohody a nebudete mít špatný pocit z „nicnedělání“.
  9. Když se Vám do něčeho opravdu nechce, schválně se v tom začněte „rýpat“. Dělejte to opravdu podrobně. Činnost se tak změní v zábavu – zkuste to!
  10. Komunikujte! Komunikace je jednou z nejdůležitějších věcí. Blbcům v práci se stejně nevyhnete. Stanovte si čas pro komunikaci s nepříjemnými lidmi a danou dobu dodržujte. Kontaktujte je jako první. Zbavíte se tak nepříjemného pocitu, když zazvoní telefon. Nebudete už nepříjemně překvapení Vy, ale oni (a třeba i příjemně).
  11. Začněte opravdu pracovat. Pokud v práci jen sedíte, řekněte si o přidání náplně práce. Podvědomí ví, že nic neděláte, a tak se můžete dostat do stavů, kdy si mozek začne z nudy vymýšlet a vytvářet Vám negativní myšlení. Napadají Vás pak např. otázky „Proč mi to řekl?“, „Co jsem udělal/a špatně?“, „Proč mám pořád smůlu?“ a podobné jiné hlouposti.

Začněte ještě dnes! Všechny tyto kroky by Vás měli dovést nejen k úspěchu, ale také ke zdraví a snižování obezity. Čím více úkolů budete zvládat, tím více se budete zbavovat i psychických zátěží, které ovlivňují také naše tělo. Pevnou vůli Vám přeje www.jatodokazu.cz. Najdete u nás plno dalších tipů, jak zlepšit, co potřebujete.

 

Aneta Gregorová

NEWSLETTER

Zajímá Vás osobní rozvoj? 

O inspirativních článcích Vás můžeme informovat prostřednictvím našeho newsletteru. Stačí zadat Vaši emailovou adresu níže.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů na našich stránkách. Vaše emailová adresa je u nás v bezpečí a používáme ji výhradně k rozesílce tohoto zpravodaje! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.