Home Podnikatelský rozvoj Obchod 3 zaručené kroky, kterými zruinujete každou obchodní schůzku
3 zaručené kroky, kterými zruinujete každou obchodní schůzku

3 zaručené kroky, kterými zruinujete každou obchodní schůzku

420
0

Chodíte často na obchodní schůzku a snažíte se zaujmout či prodat? Přemýšleli jste vůbec někdy, jestli jste neudělali někde v průběhu obchodního jednání chybu? A chcete vědět, jak zcela spolehlivě zruinovat každou obchodní schůzku?

Určitě je Vám jasné, že obchodní schůzka s kompetentní osobou nebývá lehkým úkolem. Obchodní schůzka, která je nezbytnou součástí každodenního života nejenom všech podnikatelů, s sebou přináší mnoho společenských konvencí.

Jste opravdu dobrým obchodníkem?

Myslíte si, že se nic nemusí pokazit, že jste dobrý obchodník, ale je možné, že některé kroky, které vedou ke zruinování Vaší obchodní schůzky, děláte zcela nevědomě. Obchodní jednání můžete zkomplikovat nebo úplně pokazit relativně snadno a rychle nevhodným vystupováním a nedodržováním základních nepsaných pravidel v komunikaci a chování. Za chvilku vám z plna hrdla prásknu tři nejefektivnější kroky, jak se stát unikátním likvidátorem nudné a otravné obchodní schůzky bez zisku i ztráty.

97 % úspěchu Vaší obchodní schůzky neovlivní Vaše racionální argumenty, ale to, jak se budete chovat. Je dobré umět rozpoznat řeč těla druhého, která Vám řekne, jak se dotyčný cítí, co ho rozčiluje, kdy se nudí, kdy předstírá, atd. A naopak – je dobré mít pod kontrolou řeč vlastního těla. Víte ale, jak obejít řeč Vašeho těla i řeč těla zákazníka, a tím totálně zruinovat Vaši obchodní schůzku?

Jste zvědaví? Chcete už vědět ty 3 nejefektivnější kroky? Tak se nadechněte a pozorně naslouchejte.

1. IGNORUJTE VAŠÍ ŘEČ TĚLA

Jestliže chcete zruinovat Vaší obchodní schůzku, ignorujte úplně Vaší řeč těla a spoléhejte se jen na fakta a obsah. Vždyť přece řeč těla tvoří 93 % a komunikace a obsah jen 7 %. Lidé nevěří slovům tak, jak Vašemu neverbálnímu projevu. Na co byste teda ztráceli čas s nějakou řečí těla?

2. IGNORUJTE NEVERBÁLNÍ ŘEČ TĚLA ZÁKAZNÍKA

Úplně ignorujte neverbální řeč těla zákazníka – spoléhejte se čistě jen na jeho slova. Jakmile Vám říká, že Vaše nabídka je super, ale jeho neverbální projevy jednoznačně signalizují, že doopravdy není nadšený ale naštvaný a na jeho tváři se blýskne dokonce mikrovýraz pohrdání, ciťte se i nadále v bezpečí. Obchodní schůzka se může krásně nevědomky zruinovat.

3. NEKOPÍRUJTE VAŠEHO ZÁKAZNÍKA

Vůbec nezrcadlujte neverbální projev zákazníka. Jakmile Váš zákazník dělá velká gesta, Vy dělejte malá gesta, případně žádná. Jakmile on mluví potichu, Vy mluvte nahlas, až hulákejte. Jakmile Váš zákazník sedí u stolu během jednání v předklonu, Vy se zakloňte. Jednoduše dělejte na neverbální úrovni všechno pro to, abyste byli pravým opakem vašeho zákazníka. Víte přece, že peníze dáme těm, kterým důvěřujeme. A důvěřujeme jen těm, co jsou nám podobní. Proto dělejte všechno pro to, abyste byli jiní. Přiblížíte se tak k cíli – zruinovaná obchodní schůzka s nulovým ziskem.

Je Vám vše naprosto jasné? Ano? Tak jste se právě nyní stali unikátním likvidátorem jakékoliv firmy. Gratulujeme!

 

Gesta napoví mnoho

Poznat, co znamenají jednotlivá gesta, není vždy jednoduché. Lidské tělo je přece jen složeno z mnoha detailů a člověk není schopen pozorovat všechny jeho projevy naráz. Ale čím více budete schopni projevy identifikovat, tím lépe se Vám s druhými bude jednat.

Podtrženo, shrnuto. Někdy je nutné si připustit, že osoba, se kterou jednáte, je daleko více zkušenější. Váš postoj, pohyb rukou, gestikulace a posezení může napovědět více, než si myslíte. Snažte se sedět zpříma a přirozeně, nepřehánějte gestikulaci a neodvádějte pozornost umístěním rukou (podpírání hlavy, založení rukou, práce s tužkou, ruce v kapsách apod.). I pozice židle vůči druhé osobě napoví, jestli považujete druhou stranu spíše za partnera, nebo protihráče – nesedejte si pokud možno přímo naproti sobě přes stůl.

Pokud jste si na základě přečtení tohoto článku uvědomili některé chyby, pak jste možná na samém začátku změny, která časem pozitivně ovlivní Vaše mistrovské obchodní jednání. Jestli chcete zažít tu nejlepší obchodní schůzku – návody na to, jak použít řeč těla pro Váš úspěch v byznyse – navštivte www.rectelaonline.cz.

 

Obchodní schůzka je taková šachová partie, ve které nemusí zvítězit hráč, který má více figurek na stole, ale ten, co s nimi umí lépe manipulovat.

 

 

Martina Kalinová

 

NEWSLETTER

Zajímá Vás osobní rozvoj? 

O inspirativních článcích Vás můžeme informovat prostřednictvím našeho newsletteru. Stačí zadat Vaši emailovou adresu níže.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů na našich stránkách. Vaše emailová adresa je u nás v bezpečí a používáme ji výhradně k rozesílce tohoto zpravodaje! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.