Home Osobní rozvoj Příprava na podnikání Bude vaše podnikání fungovat? Zjistěte to dříve, než se do něj vrhnete!
Bude vaše podnikání fungovat? Zjistěte to dříve, než se do něj vrhnete!

Bude vaše podnikání fungovat? Zjistěte to dříve, než se do něj vrhnete!

195
0

Chcete rozjet vlastní podnikání, ale přestože svůj úspěch už pomalu vidíte před očima, pořád v hlavě slyšíte tenký hlásek: Budu mít dost zakázek? Prodám dostatek zboží, aby se mi všechen investovaný čas a peníze vrátily? Jaké problémy budu muset řešit? Tyto otázky má snad každý podnikatel, zejména ten začínající. Jak lze do určité míry eliminovat riziko a zjistit, zda vám podnikání bude fungovat?

Poznejte sami sebe

Sebepoznání a práce se zjištěnými informacemi jsou základ každého úspěchu. Pokud například nejste vytrvalí a nedotahujete věci do konce, je velká pravděpodobnost, že stejně budete přistupovat i k podnikání. Teprve když znáte problém (v tomto případě své slabé stránky ohrožující hladký chod podnikání), můžete jej vyřešit, nebo alespoň eliminovat.  A to ať už prací sami na sobě nebo naopak spoluprací s člověkem, který vás bude efektivně doplňovat.

 

Ptejte se, pozorujte jako základ vašeho podnikání

Na první pohled je tento krok vcelku logický. Avšak málokterý začínající podnikatel skutečně jde tam, kde jsou jeho potenciální zákazníci a pozoruje jejich potřeby, nebo se jednoduše zeptá na jejich názor.

Jako záminku k započetí rozhovoru můžete využít třeba tvorbu závěrečné práce (výhodou je, že si během rozhovoru můžete vše poctivě zapisovat, aniž by to bylo podezřelé). Vždy záleží na konkrétní situaci, samozřejmě je možné říct upřímně pravdu o tom, proč se ptáte. Pak ale hrozí riziko psychologického efektu a subjektivity, kdy vám lidé nebudou do očí chtít říct, že je váš nápad blbost a produkt by si nekoupili…

Někdy skutečně stačí pouhé pozorování způsobů, jakými aktuálně řeší vaši potenciální zákazníci problém, který chcete vyřešit vy svými službami či produkty. Skvělá je však kombinace pozorování a dotazování. Tímto způsobem totiž můžete relativně snadno zjistit mnoho podnětů k vylepšení a získat dokonce i první zákazníky. V horším případě se dozvíte, že o vaši nabídku není zájem a je třeba vymyslet něco jiného.

 

Prodejte

Poměrně dost lidí, obzvláště přátel, vám řekne, že se jim produkt líbí a koupili by si ho. Ale zda by si ho koupili a zda ho skutečně koupí, je značný rozdíl… Je těžké prodat něco, co ještě nemáte, ale jde to. Můžete poskytnout záruku vrácení peněz v případě nedodání výrobku/služby do určitého termínu. Nakonec stačí, když vám uhradí i jen první zálohu, nebo když prodáte poukazy. Už to je totiž výhra, protože někdo skutečně zaplatí za váš produkt! A pokud získáte zákazníky, kteří za produkt zaplatí, ještě než jej uvedete na trh, víte, že jste na té správné cestě.

 

Jestliže chcete něco vědět, jděte a zeptejte se. Mnoho podnikatelů z toho má však úplně zbytečně strach a obavy. Pokud k nim patříte i vy, pamatujte, že překročení komfortní zóny je skutečně ten nejlepší začátek podnikání. Podělte se s námi o vaše tipy. Testujete předem zájem o vaše služby či produkty? Případně jak?

 

 

Monika Šimšalíková

NEWSLETTER

Zajímá Vás osobní rozvoj? 

O inspirativních článcích Vás můžeme informovat prostřednictvím našeho newsletteru. Stačí zadat Vaši emailovou adresu níže.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů na našich stránkách. Vaše emailová adresa je u nás v bezpečí a používáme ji výhradně k rozesílce tohoto zpravodaje! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.