Home Podnikatelský rozvoj 7 triků, jak udržet své kontakty v databázi emailů
7 triků, jak udržet své kontakty v databázi emailů

7 triků, jak udržet své kontakty v databázi emailů

93
0

Pokud budujete svou vlastní databázi kontaktů, která je založena na důvěře ve vás, jistě vám záleží na tom, aby se příjemci na vaše emaily těšili a s radostí je četli. To je totiž základním kamenem k tomu, abyste vytvořili vztah, který povede ke koupi vašich produktů a služeb.

Je zcela přirozené, že databáze je “pohyblivá a živá”, tedy že určitou měrou počet kontaktů narůstá a zároveň se určité dílčí procento kontaktů odhlašuje z odběru vašich emaiů. Na tom není nic špatného, je obvyklé, že jednoduše vaše emaily přestanou příjemci sloužit, neboť už pro něj vaše oblast není aktuální. I vy sami se jistě odhlašujete z odběru emailů, pokud už přestaly plnit svůj účel a vy jste vyřešili, co jste potřebovali, když jste se k emailům přihlašovali. To je naprosto v pořádku a není důvod k panice. Ve své databázi přece nepotřebujete kontakty, kterým nemůžete sloužit.
Je však potřeba dát si pozor na to, abyste své kontakty zbytečně neodpuzovali tím, že budete dělat některé z následujících chyb. Připravili jsme pro vás seznam nejčastějších důvodů, proč se lidé odhlašují, a vy se z nich můžete poučit a doručovat tak obsah, který je pro příjemce přínosný. Jedině tak vaše databáze zdravě poroste.

1. Žádný originální obsah

Neznehodnocujte své kontakty tím, že je budete pouze odkazovat na obsah, který je běžně dostupný  jinde (odkazy na příspěvky na blogu, aktuální prodejní nabídky apod.). Hýčkejte své kontakty přidanou hodnotou, kterou nedostanou jinde.

2. Příliš mnoho emailů

Slíbili jste, že budete psát jednou týdně a teď svou databázi bombardujete několikrát denně? Jak by to bylo příjemné vám? Je na čase zvolnit, pokud jste předem neřekli, že budete psát tolikrát.

3. Obsah není relevantní

Zabýváte se určitým tématem, díky kterému jste kontakt do databáze získali. Posíláte teď emaily na jiná témata? Nedivte se, že se vám lidé odhlašují více, než obvykle, pokud jste je na to předem nepřipravili.

4. Prodej, prodej a zase prodej

Číst pouze prodejní maily nikoho nebaví. Nezapomeňte na to a doručujte hodnotný obsah, který je zábavný, vzdělávací a zajímavý. Ten proložte občasnou prodejní nabídkou, ale neždímejte pouze peněženky.

5. Žádná hodnota

Každému z nás denně chodí velké množství emailů. Proč bychom si svou emailovou schránku měli ještě navíc zasypávat zprávami, které nemají žádnou hodnotu?! Přemýšlejte hlavou svého potenciálního zákazníka a dejte mu obsah, který je hodnotný.

6. Těžké a nejasné čtení

Kolikrát jste i vy sami dostali email, který jste si museli přečíst několikrát a stejně jste nepochopili, proč jste ho vlastně dostali? Važte si času, který vám odběratelé emailů věnují a komunikujte s nimi jasně a přehledně.

7. Nuda a šeď

Nenuďte a udělejte z každého emailu takový, který se v inboxu neztratí a bude mít pro příjemce smysl. Neposílejte email jen proto, abyste alespoň nějaký poslali.

Buďte fér a dejte možnost odhlášení

Ze zákona musíte dát svým kontaktům možnost odhlášení se z odběru vašich emailů. Pokud uděláte vše proto, abyste doručovali hodnotný a přínosný obsah, i tak se bude stávat, že se někteří lidé budou chtít z databáze odhlásit. Abyste nejednali nezákonně, pomůže vám používání profesionálního email marketingového nástroje pro hromadnou rozesílku, který vás nenechá odeslat email bez potřebných náležitostí. My s radostí využíváme SmartEmailing. Vyzkoušejte si ho zdarma i vy zde.

Lucie Stříbrská

NEWSLETTER

Zajímá Vás osobní rozvoj? 

O inspirativních článcích Vás můžeme informovat prostřednictvím našeho newsletteru. Stačí zadat Vaši emailovou adresu níže.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů na našich stránkách. Vaše emailová adresa je u nás v bezpečí a používáme ji výhradně k rozesílce tohoto zpravodaje! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.