Tabule vizí a zaměření se na CÍL: No stress!
Každý den se dívám na svůj sen! Každý den vím, PROČ, CO a JAK dělám. Pokud s touto čtveřicí každé ráno vykročíte do nového dne, je pravděpodobné, že uspějete. Motivace potřebuje probouzet každý den, každý den musíte vědět, kam přesně směřujete.
Tabule vizí
Zkuste si dát někam, kam se každý den při práci díváte, nějaký symbol, který vám bude připomínat váš cíl. Pro někoho to může být imitace zlaté cihličky, jiný si vylepí na nástěnku obrázek svého idolu, který dosáhl úspěchu, někdo si tam dá koláž úspěšných prodejců. Budete-li mít před očima tuto motivaci, svůj cíl, každý den, méně podlehnete momentální únavě nebo deziluzím, které čas od času zákonitě přicházejí.
Vždycky budete mít důvod vstát, oprášit si kolena a jít dál.
Protože pokaždé budete muset nastartovat motor zvaný AKCE!
Je sice hezké rozkreslit si své myšlenky, ale pokud v nich chybí akce, nedosáhneme nic. Víme, co chceme dosáhnout ve svém podnikání, víme i proč to chceme, ale velmi pečlivě musíme probrat otázku, JAK toho dosáhnout. AKCE musí následovat ihned za těmito myšlenkami. Můžu mít spoustu dobrý nápadů a myšlenek, ale pokud je nebudu realizovat, nebudu mít nic.
Když něco nefunguje, najděte jinou cestu.
Musíte mít výsledky – nebát se riskování a akcí!
Optimalizujte náklady, zvyšte úspory. Nebo naopak, investujte úspory právě teď. Dělejte si konkrétní myšlenkové mapy i na drobné zádrhele ve vašem podnikání. Archivujte své staré myšlenkové mapy – později v nich můžete najít dobrá řešení nebo klíče k problémům, které se vyvinou v budoucnosti. Myslete, tvořte a nezapomínejte vždy přecházet k realizaci.
No stress! Ale nezůstávejte na místě
Snažte se maximálně se vyhnout stresu – je to zabiják kreativity. Stres nám rozpojuje obě mozkové hemisféry , a ve stresu přestáváme být patřičně výkonní. Někdo sice říká, že pod stresem pracuje lépe a tvrději, ale faktem, je, že v tu chvíli začíná jeho boj o přežití, lépe se koncentruje na jeden úkol, jeden termín, jeden cíl. Pracuje opravdu tvrdě a možná i pro tento jeden účel efektivně, ale kvůli oněm klapkám na očích, nevidí komplexnost. Pracuje dobře, ale nevidí souvislosti tak dobře, jako by viděl, kdyby ve stresu nebyl. Pracuje pouze jeho levá hemisféra.
Udržujte si přehled
Jednoduché a účinné. Udržujte si přehled o tom, co a jak ve vaší firmě probíhá. Úkoly nesplněné, napůl plněné, splněné – mějte přehled. Zapojte pracovníky i do tohoto přehledu. Nejlepší motivací je vědět, co se kolem vás děje, že jsou součástí něčeho většího, co roste, co se buduje. Nestaví s vámi jen něco, jednu zeď, jednu cihlu – vy společně budujete chrám. Pokud oni uvidí stejnou vizi jako vy, budou mnohem více motivováni!
Věnujte se zisku, problémové zákazníky odložte
Dobrým efektivním řešením je také probrat svůj čas ve vztahu k obchodním partnerům a zákazníkům. Přestaňte se věnovat problémovým zákazníkům, kteří nenesou zisk. Ztrácíte s nimi čas a přiděláváte si stres. Tento úkol buď předejte někomu jinému, nebo se na něj vykašlete úplně. Najednou se budete moci věnovat více zákazníkům, kteří zisk přináší, budou spokojení, budou více nakupovat a přinášet více zisku. Nebo získáte čas věnovat se novému projektu.
Už jste ve svém životě udělali nějakou akci, která zvýšila vaši produktivitu práce? Pochlubte se, inspirujete tím i ostatní. Někdy i malý krok umí uvolnit velké problémy…
Renata Petříčková