Home První kroky v podnikání Facebook – co si rozmyslet před založením podnikatelské stránky?
Facebook – co si rozmyslet před založením podnikatelské stránky?

Facebook – co si rozmyslet před založením podnikatelské stránky?

221
0

Na celém světě je celkem 25 milionů Facebookových „small business“ stránek. Rádi byste toto číslo ještě rozšířili? Pokud alespoň trochu víte jak na to, zabere vám založení stránky na sociální síti jen pár minut. Ale její aktualizace a komunikace s fanoušky je už časově i finančně náročnější, a je třeba s tím počítat. Co si tedy předem rozmyslet? 

Proč chcete mít svou FB stránku?

Tak jako všude jinde i zde platí, že pokud chcete být úspěšní, měli byste mít vytvořenou strategii a vědět proč to vůbec všechno děláte. Upřímně si odpovězte, čeho chcete prostřednictvím Facebook stránky dosáhnout? Chcete mít více zákazníků, nebo chcete zvýšit loajalitu těch stávajících, budovat s nimi vztah, zvýšit jejich informovat o vaší nabídce, zvýšit návštěvnost webu, rozšiřovat svůj brand či jen prodat více výrobků? Nebo máte úplně jiný důvod…? Co je vaším skutečným cílem?

Co zde budete zveřejňovat?

Stále dokola opakované pravidlo „mluvte, jen pokud máte co říct“ platí i zde. Skutečně můžete nabídnout dostatek užitečných a zajímavých informací ze svého oboru? Nikdo nemá rád prázdné řeči a spamy. Pokud využíváte email marketing a rozesíláte newslettery, víte, že vyloženě prodejní nabídku by měl obsahovat maximálně každý 4-5 mail. Vždycky záleží primárně na konkrétním oboru podnikání, nicméně věřte, že pokud se vaše Facebook stránka bude skládat pouze z odkazů na produkty ve vašem e-shopu, fanoušky tím moc neohromíte…

Jakým způsobem se chcete prezentovat? Budete zveřejňovat spíše seriózní informace prokládané občas konkrétní nabídkou, nebo spíše odlehčená témata? Tón a způsob komunikace přizpůsobte své cílové skupině.

Možná se ve vaší firmě párkrát do roka děje opravdu něco zajímavého, co by bylo dobré sdílet se svými zákazníky a příznivci. Ale co v mezičase? Opravdu se vám vyplatí kvůli pár důležitým událostem zbytek roku několikrát týdně vytvářet zajímavé posty? Nevyjde vás levněji si zaplatit samostatné kampaně, možná i s lepším dosahem? Takže upřímně: Máte co říct a máte toho dost?

Kdo se bude o stránku na Facebooku starat?

Pokud chcete, aby vaše Facebooková stránka byla kvalitní a vedla ke splnění cílů, zabere její správa čas a peníze. Budete opravdu dlouhodobě ochotní věnovat svůj čas pravidelnému vkládání kvalitních příspěvků? Nejběžnějším a také nejvíce sdíleným typem obsahu na Facebooku jsou fotografie – umíte si sami zpracovat grafiku?

Samozřejmě si můžete najmout agenturu, která se o stránky bude starat za vás. Počítejte však, že vás to bude něco stát…V tomto případě byste určitě měli stanovit pracovníka, který bude komunikovat s agenturou a předávat jí firemní novinky, poskytovat kvalitní fotografie a odpovídat na veškeré otázky. Je samozřejmé, že externí pracovníci většinou nemohou zodpovědět některé dotazy fanoušků a je důležité, aby existovala osoba, na kterou se mohou v takovém případě obrátit.

Kolik vás to bude stát?

Bez sponzorovaných příspěvků, obzvláště u začínajících FB stránek, budou vaše příspěvky zobrazeny jen pár lidem. Pokud chcete správu reklam svěřit externí agentuře, zaplatíte za její služby od 7 000 Kč do 20 000 Kč měsíčně. Každá firma si účtuje jiné ceny, ale například za celkovou správu obsahu vašich FB stránek můžete očekávat cenu v rozmezí 5 000 Kč až 25 000 Kč měsíčně…Cena se samozřejmě odvíjí od požadovaného množství zveřejněných příspěvků, jejich odbornosti a také náročnosti grafického zpracování.

Pomůže vám Facebooková stránka k dosažení cílů, nebo ji chcete jen proto, že ji mají ostatní? Myslíte si, že je lepší spravovat stránky sám, nebo využít služeb marketingové agentury? Podělte se do komentářů se svými zážitky a zkušenostmi. 

Monika Šimšalíková

 

NEWSLETTER

Zajímá Vás osobní rozvoj? 

O inspirativních článcích Vás můžeme informovat prostřednictvím našeho newsletteru. Stačí zadat Vaši emailovou adresu níže.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů na našich stránkách. Vaše emailová adresa je u nás v bezpečí a používáme ji výhradně k rozesílce tohoto zpravodaje! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.