Letní detox v podnikání
Věci, které ještě před nějakým časem fungovaly, se mohou z ničeho nic pokazit nebo začnou být méně užitečné, nepotřebné. V podnikání je ale potřeba, aby vše fungovalo na 100 %, proto se vyplatí udělat čas od času očistu. Zkuste našich 5 tipů na letní detox byznysu.
1. Digitalizujte dokumenty
Pro podnikatele je klíčové shromažďování podkladů pro daňové přiznání. Ideální je najít si systém, kterého se budete držet a který vám bude nejlépe vyhovovat. Zapomeňte na neroztříděné faktury a smlouvy v krabici od bot. Pořiďte si na dokumenty vztahující se k podnikání šanony, barevné desky nebo rovnou všechny dokumenty digitalizujte. Snažte se dokumenty třídit během celého roku, například na konci každého měsíce. Uspořádání dokladů tímto způsobem bude přehlednější a méně časově náročné, než když to budete dělat jen jednou na závěr celého kalendářního roku.
2. Vrhněte se na úklid kanceláře
Příjemné pracovní prostředí ovlivňuje pracovní nasazení, proto věnujte svůj čas úklidu místu, kde pracujete, ať už je to kancelář nebo třeba obývací pokoj, kde máte tzv. home office. Pozornost zaměřte na pracovní stůl, zásuvky i skříně. Zbavte se všech nepotřebných věcí a naopak udělejte místo na věci, které mohou být vašemu byznysu užitečné. Součástí generálního úklidu pracovního místa by mělo být i vyčištění klávesnice včetně myši. Použijte vhodnou dezinfekci. Pokud máte v kanceláři zašlé stěny, objednejte si malíře, investujte do nového kvalitního nábytku.
3. Nezapomeňte na virtuální úklid
Virtuálním úklidem myslíme e-mailovou schránku, ze které odstraňte staré a nepotřebné zprávy i kontakty, vymažte ze svého počítače či laptopu nepotřebné soubory, udělejte očistu i na sociálních sítích (Facebook, Google+, Instagram, LinkedIn), odhlaste se z nezajímavých odběrů novinek (newslettery) a předplatných. Aktualizujte svá hesla. V neposlední řadě dejte do pořádku firemní webové stránky, e-shop. Nechte si navrhnout nový design produktových stránek, vylepšete obsah (zaplaťte si služby kvalitního copywritera). Zvažte i přehodnocení firemní komunikace.
4. Udělejte revizi příjmů a výdajů
Firma i podnikatel jednotlivec peníze kontinuálně sledují, přesto je užitečné vyhradit si čas na důkladnou revizi příjmů a výdajů. Revizi můžete provádět jednou za tři měsíce nebo klidně každý měsíc. Zkontrolujte účty za telefony, internet, nájem a energie, nákup kancelářských potřeb. Pozornost zaměřte také na nákupy občerstvení, cestovní výdaje i firemní dárky pro zaměstnance, klienty a obchodní partnery. Díky revizi snadno přijdete na to, za co utrácíte nejvíce peněz a zda-li peníze utrácíte účelně. I zdánlivě drobné výdaje představují v konečném součtu nemalou sumu.
5. Naučte se lépe hospodařit s časem
Ne nadarmo se říká, že čas jsou peníze. Naučte se časem lépe hospodařit a využijte toho pro své podnikání i volný čas. Začněte třeba tím, že odhalíte a zbavíte se všech zbytečných žroutů času. Zaměřte se na své priority a dosažení vlastních cílů. A co se týče cílů, tak ty rovněž podrobte očistě. Aktualizujte své cíle a vize, nebojte se ani radikálních změn. V případě, že vaše časová rutina nefunguje a svůj život si představujete jinak, je načase to změnit. Vždyť změna je život!