Miliónový příběh – On-line marketing cesta do televize
Vše začalo tím, že jsem ve svých 35ti letech objevila kouzlo měsíční cyklické proměnlivosti. Přečetla jsem zajímavou knihu, zúčastnila se semináře o cykličnosti a začala zkoumat svůj vlastní menstruační cyklus. Zjistila jsem, že se mi v životě mnoho věcí zjednodušilo. Znalost vlastní proměnlivosti pro mě byla natolik zásadní, že jsem toužila informovat víc žen. Stále jsem přemýšlela, jak vše udělat, aby ženy mohly snadněji žít se sebou samou.
Chtěla jsem to jinak!
V té době jsem působila jako obchodní ředitelka v jedné společnosti. Měla jsem v kompetenci i marketing. Při pracovní cestě jsem se dozvěděla o on-line marketingu a Davidovi Kiršovi. Zakoupila jsem si Email Academy a začala se vzdělávat. Poznávala jsem kouzlo e-mail marketingu. Pochopila jsem, že i v naší firmě se posílají spamy namísto kvalitního obsahu. Uvědomila jsem si, že to co David říká, je velmi vzdálené tomu co běžně v marketingu děláme. Jeho myšlenky se mi líbily. Velkou inspirací se mi stala i jeho žena Alice Kirš s projektem Ženy ženám.
Půl roku mravenčí práce? Základ úspěchu!
Na podzim 2013 má touha sdílet svůj příběh a zároveň využít on-line marketing narůstala a já začala pracovat na svém prvním projektu. Projektu s názvem Ženské cykly. Projektu, který mě naučil mnohému. Nejprve jsem psala. Strávila mnoho hodin přípravou textů. Pak jsem natáčela videa a připravovala web. Mnoho věcí pro mě bylo nových, neznámých. Musela jsem se učit. Někdy jsem to chtěla i vzdát. V době, kdy všichni ostatní spali nebo odpočívali, jsem pracovala. Ale má touha byla silnější než potřeba odpočinku.
Výsledek mě nadchl a obohacuje na každém kroku
Nakonec v dubnu 2014 jsem spustila prodej mého on-line programu Cesta harmonické ženy. Najednou jsem vedla rozhovory se zajímavými lidmi, dělala webináře, odpovídala na dotazy. Jedna akce střídala druhou. A to zdaleka nebylo vše. V září 2014 jsem o menstruaci mluvila v televizi v show Jana Krause. S lehkostí a humorem jsem tak měla možnost přiblížit naší cykličnost velkému množství lidí. První týden po odvysílání byl velmi náročný. Mnoho dotazů, různých komentářů. Musela jsem vyjít ze své komfortní zóny. Byla jsem manažerkou, ženou z businessu a najednou menstruace v televizi.
Stud stranou! Cykličnost ženy je celistvá a krásná…
S úsměvem si dnes uvědomuji, jak jsem na tuto situaci nebyla připravená. Jak to bylo všechno rychlé a nečekané. Přesto dnes s klidem konstatuji, že jsem splnila svůj původní cíl a záměr. Mnoho žen i mužů se ve velmi krátkém čase dozvěděli o tom, že se v průběhu měsíce měníme, rovněž naše nálady, energie a daleko víc. Ještě dnes mi občas přijdou komentáře a poděkování. Připravila jsem tak půdu mnoho dalším ženám, které se cykličností zabývají.
Díky mému on-line podnikání jsem se dostala do televize ještě na začátku roku 2015. Tentokrát ještě do pikantnějšího programu a to do Intimu s Heidi Janků. Mluvily jsme na téma cykličnost a naše sexualita. Rovněž trošku netradiční téma s ohledem na mou profesi.
Články o mém projektu se objevily také v některých časopisech a na různých webech. Mým programem prošlo několik desítek žen. Několik stovek žen se zúčastnilo živých seminářů.
On-line marketing je jako živý organismus
Uvědomila jsem si, jak on-line marketing může zjednodušit prodejní cestu. Pochopila jsem, že je dobré jít krok za krokem, jak popisuje David. Cesta zákazníka je skutečně velmi důležitá. Před tím než dojde k prodeji, je nutné vybudovat důvěru. Pak vše funguje, jak má. Na své cestě jsem některé kroky přeskočila a pak se k ním musela znovu vracet. Je pravdou, že osobní zkušenost je k nezaplacení. Přestože jsem dělala chyby, jsem vděčná, že jsem měla možnost se dál učit a získávat informace a že jsem měla od koho se učit, že byl někdo, kdo nám tu cestu vyšlapal. Dnes vím, že každý další projekt, bude jednodušší.
Díky své cestě a zkušenostem ze svých projektů a rovněž z businessu vnímám, že on-line marketing je v současnosti nutností pro každou firmu a zároveň zajímavou příležitostí pro mnoho lidí. Začít s on-line podnikáním je daleko jednodušší než bylo dříve. Existují skvělé aplikace, které Vám pomohou vytvořit funkční web a automat na rozesílání mailů. K dispozici je velké množství návodů, jak vše obsluhovat. Vytvořit web tak nemusí být záležitost několika desítek tisíc korun.
Máte své téma, máte talent? Dveře světa se vám otevírají!
Velkou otázkou je také téma. O čem bude Váš projekt? O čem budete psát? Mé doporučení je inspiraci hledejte ve svém srdci. Stejně tak jsem to udělala i já. Kdybych se zeptala kohokoli ve svém okolí, co si myslí o mém projektu o menstruaci, věřím, že mnoho přátel i rodinných příslušníků by mě odradilo. Jsem ráda, že jsem to neudělala.
Na začátku mého příběhu byla touha sdílet svůj příběh a otevřít tak oči dalším ženám, případně i mužům. Myslím, že přesně to se mi díky on-line podnikání podařilo. Získala jsem však mnohem víc. Mnoho nových zajímavých přátel a možnost dělat to co mě skutečně baví.
Intuice je vaše vedení…
Jestliže zvažujete, kterým směrem se v životě dát, poslechněte svůj vnitřní hlas, svou intuici. Jen vy nejlépe víte, po čem skutečně toužíte. Naučte se prodat to, co máte uvnitř. Prodejte svůj talent. Najděte svou silnou stránku, objevte své vášně, dejte do toho své srdce a jednoduše pomocí on-line marketingu to pusťte do světa. Věřte tomu, že pokud budete pravdiví, dříve nebo později se Váš úspěch dostaví. Přeji Vám to.
S láskou a úctou
Dagmar Kožinová