Tipy, jak získat nové zákazníky aneb Bez nich podnikání nepůjde
Začátky podnikání s sebou nesou jednu velkou neznámou v podobě zákazníků. Snad každý si před založením živnosti položí otázku, jak získat nové kontakty. Mít dostatek klientů je základem úspěchu, proto se pojďme podívat na pár tipů, jak mít stálý přísun nových zákazníků.
Rozjet podnikání související s internetem nemusí být vždy to nejtěžší, zatímco získat kontakty na nové zákazníky a udržet si je, už ano.
Bez sebeprezentace to nepůjde
V dnešní moderní době je velmi důležité prezentovat se na internetu. Mít svou webovou vizitku je doslova nutností. Pokud si nechcete zakládat svůj web nebo nemáte e-shop, pak můžete využít registrace v některém z katalogů, které slouží pro prezentaci služeb.
Jako freelancer však nemusíte zůstávat u statické webové prezentace. Své jméno a produkt či službu je možné dostávat do podvědomí, a tím pádem i dostávat si na svou stranu potencionální zákazníky, aktivnější formou. Že nevíte, co si pod tím představit?
Internetový svět je doslova protkán fóry nejrůznějšího zaměření. Jistě nějakou tu diskuzi či rovnou celý portál věnovaný vašemu předmětu podnikání, najdete i vy. Jestliže ano, pak se nezdráhejte a přispívejte a diskutujte.
Nepodceňujte sílu sociálních sítí
Nezapomínejte na oblíbené sociální sítě. Ty mohou být alternativou, jak webové vizitky, tak i fóra. Aktivně využívejte Facebook, Instagram a Twitter.
Sebeprezentace je velmi důležitá, ovšem snažte se dostat do podvědomí potencionálních zákazníků jen v dobrém světle. Na diskuzích se vyvarujte kontroverzním tématům a mějte jasno v tom, jakým směrem chcete s klienty komunikovat.
Seznamujte se a diskutujte v reálu
Online svět je sice místem nepředstavitelných možností, ovšem neopomínejte ani ten reálný. Pro klienty je důležité vědět, že jste osoba z masa a z kostí, stejně jako pro vás je rozhovor tváří v tvář se zákazníky nenahraditelný.
Účastněte se nejrůznějších eventů, kde získáte nové kontakty. Sdružování mezi lidmi pomáhá k navazování obchodních vztahů a posléze i k uzavírání úspěšných obchodů. Choďte na networkingové akce a seznamujte se s potencionálními klienty.
Naučte se představit v jedné minutě
Předtím než se budete scházet, komunikovat a diskutovat tváří v tvář, připravte si tzv. elevator pitch, tedy povídání o sobě. V jedné minutě byste měli být schopni se představit a světu říci, co děláte, co nabízíte, jaký je váš přínos a jaké jsou vaše zkušenosti.
I když ze svého prvního eventu nebudete odcházet s uzavřenými obchody, nezoufejte. Mnohdy vás ten či onen člověk, se kterým jste debatovali nad sklenkou vína, může doporučit dál. Důležité je umět zaujmout.
Hýčkejte si své získané kontakty
Ať už nové zákazníky získáte přes doporučení, na internetu či na nejrůznějších eventech, vždy pamatujte, že tím vaše práce nekončí. Netoužíte přeci jen po jednom uskutečněném obchodu. Potřebujete, aby zákazník nákup opakoval, a tak je nutné si ho hýčkat.
Nejlepší volbou, jak zákazníky pravidelně informovat o novinkách či slevách, je newsletter. Přihlásit se k jeho odběru mohou vaši klienti buď na webových stránkách nebo přes papírový registrační arch nebo automaticky prvním nákupem. Vždy se snažte zasílat newsletter v atraktivní formě.
O novinkách ve vašem podnikání můžete své klienty informovat také na blogu. Ten může být součástí například vašich webových stránek či e-shopu.
Sebeprezentace je více než důležitá
Nezapomínejte, že musíte být při podnikání vidět na internetu i v reálu. Vše je jeden velký kolotoč, který stačí pouze tím správným směrem rozjet. Představte se jednomu člověku, ten o vás poví dalšímu a třetí už bude váš nový zákazník, který o své spokojenosti bude básnit svým kolegům, přátelům a rodině. I ti mohou být vašimi novými zákazníky. Ovšem získáním to nekončí. Stejně důležité je své zákazníky odměňovat, informovat a být s nimi stále ve styku. Jen tak na vás nezapomenou a budou se k vám vracet.
Pokud se nyní chystáte na svůj první newsletter, pak se inspirujte naším článkem 19 email marketingových tipů pro hravý byznys, a nezapomeňte se s námi podělit o reakce vašich nových zákazníků.
Simona Podobová